Humán Platform

A kultúra, az oktatás, a szociális és egészségügyi ellátás területén dolgozók oroszlánrészt vállalnak a társadalom működtetésében, az életminőség javításában, a társadalmi felemelkedés előmozdításában. Mi, alapító szervezetek a Humán Platformot azért hoztuk létre, hogy felismertessük a közvéleménnyel a szféra jelentőségét, és közös erővel próbáljuk kiharcolni szakmai működésünk feltételeinek javítását. Kapcsolat: human.platform@gmail.com

SZOCIÁLIS ÁGAZATOK

1)       Kifogásoljuk az átgondolatlan, érdemi társadalmi egyeztetések és hatásvizsgálatok nélküli jogalkotást, a túlzott központosítást, a szociális szolgáltatások csökkenő állami támogatását és a szociális ellátások alacsony szintjét!

2)       Kifogásoljuk a munkavállalók kiszolgáltatottságát növelő új Munka Törvénykönyvét, a sztrájkjog korlátozását és az álláskeresési járadékra való jogosultság időtartamának 3 hónapra csökkentését!

3)       Kifogásoljuk a rokkantsági ellátások tisztességtelen felülvizsgálatát, a segélyezés méltatlanul alacsony szintjét, az értelmetlen közmunkakényszert és az egyenlő munkáért egyenlő bér elvének megsértését a közfoglalkoztatásban!

4)       Kifogásoljuk, hogy a kormány nem a hajléktalanság megelőzésén és a lakhatási válság érdemi kezelésén, hanem a hajléktalan emberek hatósági üldözésén dolgozik!

5)       Követeljük a progresszív adórendszer visszaállítását és a szociális minimum – egy az európai jóléti államokban szokásos garantált minimumjövedelem – bevezetését a munkanélküli és dolgozó szegények számára!

EGÉSZSÉGÜGY

1)       Kifogásoljuk a közfinanszírozott egészségügyi ellátás keretein belül járó szolgáltatáscsomag pontos meghatározásának, illetve a reális értéken történő  finanszírozásnak a hiányát!

2)       Kifogásoljuk az egészségügyi életpályamodell kidolgozásának, az orvosi és szakdolgozói bérek rendezésének elmaradását!

3)       Kifogásoljuk az Európai Munkaidő direktíva korrekt betartásának hiányát!

4)       Kifogásoljuk a hatástanulmányok és előkészítés nélkül végzett privatizációs folyamatokat!

5)       Követeljük a szakmai autonómia korlátozásának felfüggesztését!

KÖZOKTATÁS

1)       Kifogásoljuk az önkényes, uniformizált közoktatás létrehozását, valamint azt a fajta törvényalkotást, mely nélkülözi a szakszervezetekkel való egyeztetést.

2)       Kifogásoljuk a 16 évre leszállított tankötelezettséget, a központilag szabályozott tananyagot, a szakiskolai oktatáson belül a közismereti tárgyak radikális csökkentését!

3)       Kifogásoljuk az esélyteremtő, alternatív iskolák ellehetetlenítését, a pedagógusok terheinek növelését, a burkolt bércsökkentést!

4)       Kifogásoljuk a kötelező erkölcstan vagy hittan órákat, valamint a diákok hatósági megfélemlítésének lehetővé tételét!

5)       Követeljük, hogy a jövőben a szakma megkérdezésével kezdjenek bele bárminemű átalakításba a közoktatásban!

FELSŐOKTATÁS

1)       Kifogásoljuk az állami szerepvállalás elvékonyodását a felsőoktatás finanszírozásában, ami az oktatás és a kutatás minőségét súlyosan veszélyezteti!

2)       Kifogásoljuk a piac mantraszerű emlegetését, azt a gondolkodást, amely az egyetemre diplomagyárként és nem a tudás és a kultúra létrehozásának és továbbadásának intézményeként tekint!

3)       Kifogásoljuk az értelmiségellenes retorikát, az egyetemi férőhelyek szűkítésével a társadalmi mobilitás akadályozását!

4)       Kifogásoljuk a szakmaiatlan, rögtönzött átalakításokat, az érintettek bevonása nélkül készülő koncepciókat!

5)       Követeljük az egyetemek autonómiájának biztosítását!

KULTÚRA

1)       Kifogásoljuk, hogy a Minisztérium nem tartja saját határidőit a finanszírozás folyamatossága és kiszámíthatósága érdekében, hogy nem teljesíti elvárható kötelezettségeit!

2)       Kifogásoljuk a Magyar Művészeti Akadémiának indokolatlan és elfogadhatatlan módon a többi kulturális szervezet fölé emelését, kizárólagos jogosítványait és támogatását!

3)       Kifogásoljuk az NKA szakmai autonómiájának, a szakmai képviseletek arányos befolyásának hiányát!

4)       Kifogásoljuk a művészeti ösztöndíjak felszámolását, a vidéki közművelődési rendszer ellehetetlenítését!

5)       Követeljük az intézmények és az alkotók autonómiájának biztosítását!

101 komment 2012. dec. 17.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dagiiron 2012.12.17. 17:48:16

Lefordítom a követeléseiteket. Halálra adóztatni azokat, akiket rendesen bejelent a munkáltatója, s az így beszedett pénzt kiosztani az önmegvalósítóknak, az államon élősködöknek. Hurrá! Már csak egy kérdésem van: fizetettek ti valaha is rendesen SZJA-t és TB-t,. mondjuk a fizetésetek több mint 51%-át? ha nem, akkor nektek csönd a nevetek, mert ti is csak az államon, azaz az adófizetőkön élősködtök!!!! ja, fogadjunk egy se dolgozott közületek a versenyszférában!!!

2012.12.17. 17:54:52

Tipikus libbant tempó, a dolgozók pénzéből tömni segéllyel az élősködőket.

SMFB 2012.12.17. 17:59:23

Vajon a választók hány százalékához jut el ez a felhívás? És a megtaláltak hány százaléka gondolkodik el rajta? És az eldogndolkodók hány százaléka érti meg? És a szöveget feldolgozni képesek hány százaléka ért vele egyet?

Rob67 2012.12.17. 17:59:28

@dagiiron: Te most ugye az orbani fideszrol beszelsz barat ...
Mert ott vannak az altalad leirt emberek.
Egyetem ingyen, lazongas, kicsi part hatszel, elet es versenytapasztala a alovilag mukodeserol egyetlen miligramm se.
Te rabiznad barmelyikre a csaladi kasszad megtervezeset?
En nem.
Ellenben en a sajta koltsegemen vegeztem az iskolat, sosem dolgoztam kozalkalmazottkent. Nem loptam es nem hazudtam. Megelek az allambacsi segito tamasza es zsiros allami megrendelesek nelkul es bizottsagi helyek nelkul is.
Nos, sorod melyik igaz ez a lendvai utcai fiukra...?

kukko 2012.12.17. 18:02:24

Minden álmom egy olyan társadalomban élni, ahol csupa diplomás munkanélküli értelmiségi él garantált minimáljövedelmen. Még egy kiegészítést tennék: ha nyelvpótlék is járna azért, hogy három nyelvvizsgával nem csinálok semmit, csak értelmiségi vagyok, akkor teljes mellszélességgel kiállok mellettetek! Hajrá!!

2012.12.17. 18:02:50

@SMFB:

Remélem minél többhöz eljut. Legalább látni fogják belőle, hogy az SZDSZ nem vész el csak átalakul, és még mindig a választók pénzéből akarja hizlalni a lumpen naplopó réteget.

2012.12.17. 18:03:06

@dagiiron: sajnos jó a meglátásod. ezekből a követelésekből tényleg ez jön le.

Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation · http://lettreindividuelle.blog.hu/ 2012.12.17. 18:03:33

@dagiiron: Öreg, versenyszférában dolgozóként csodálom, hogy ilyen kognitív és asszociatív képességgel téged egyáltalán bárki alkalmaz a versenyszférában. Nézd csak végig a platform alapítószervezeteinek listáját: orvosok, ápolók, szakorvosok, pedagógusok, bábszínészek, szociális munkások stb. Tolonganak köztük a nem adózó önmegvalósítók, ugye? Az igazság az, hogy rajtuk múlik, hogy ez az ország még valamennyi élhető, kispajtás.

dagiiron 2012.12.17. 18:08:12

@Rob67: te egyáltalán elolvastad a 25 pontot? Mert h aigen, akkor talán észrevetted, hogy profresszív adórendszer bevezetését követelik, mely az elmúlt 20 évben arról szólt, hogy a minimálbéres adócsalók, illetve az államon élősködőket eltartotta az a 600-800ezer ember akik a versenyszférában dolgoztak6nak, s halálra vannak adóztatva. A kedves humánosok a progresszív adón kívül csak több pénzt követelnek mindenki másnak, azaz az állami csecsen élőknek. Látszik, hogy humán emberek, ugyanis fingjuk sincs arról, hogy az igazán gazdagok nem az SZJa ágon veszik ki a jövedelmüket. (lsd . pl. Fletó) Szóval, ha te egyetértesz velük, akkor sajna az államon élősködöket támogatod, akkár mennyire is fáj!! Olvasgasd a mindenkinek, az állam által kötelezően (!!!) garantált minimumjövedelmek bevezetését!!!!

zotyesz11 2012.12.17. 18:13:55

Így van!
TÖBB PÉNZT A FELSŐOKTATÁSBA ÉS AZ EMBEREKNEK!!!

Ennek forrásai pedig legyenek a megemelt személyi jövedelem adók!
Fizessenek a gazdagok, és azt adják oda szegényeknek!

@Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation : tolongnak köztük az állami alkalmazott; adózók?

dagiiron 2012.12.17. 18:15:33

@Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation:

nem tudom, hogy hol dolgozol a versenyszférában, de valszeg nem olyan lhelyen, ahol bármire is rálátásod lenne.

Orvosok, ápolók, szakorvosok, tanárok, bábszínművészek? ha egy kicsit is képben lennél z állam, s a gazdaság működésével, akkor rájönnél, hogy ezen emberek fizetését a versenyszférában dolgozók rakják össze. Kettő, ha végignézed a listát, akkor elgondolkodhatnál azon pl. hogy a progresszív adórendszert követelő orvosok közül hány is nyomta fel a NAV-nál a hálapénz után nem adózó, vagy a kórház eszközeit magáncélra használó kollegákat? Majd, ha az egészségügyi dolgozók tesznek azért, hogy az adócsalás bűnnek számítson közöttük, majd akkor kampányoljanak a többkulcsos adó mellett.

És folytathatnám a sort a többiekkel. Az állami szférában mindig, mindenkinek minden jár, s csak a kötelezettségeket nem ismerik, illetve utasítják el, ha azok rájuk is vonatkoznának.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.17. 18:31:42

Nem is nagyon maradt ki semmi, egész jó a lista!

Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation · http://lettreindividuelle.blog.hu/ 2012.12.17. 18:48:09

@dagiiron: Ha jól értem a zavaros érvelésed, a közszférában dolgozók teljesítménye szerinted nem fordítható le semmilyen nemzetgazdaságilag értelmezhető mérőszámra. Én viszont nem látom be, mi a különbség egy alaposan kidolgozott pénzügyi tervem megvalósulása, egy sikeres műtét utóhatása (a páciens visszanyeri munkaképességét), egy színvonalas bábelőadás (a közönség katarzisa) vagy az elesettek gondozása között.

Ha leépített és kicsontozott államot akarsz, ám legyen. Ellenben én azt teszem, amit külföldön tanultam: minél jobban megy nekem, annál több pénzt és energiát fordítok egy általam kiválasztott társadalmilag hasznos ügyre. Ez a felelősségem. Ettől vagy polgár, ugyanis. És ezzel talán eléred, hogy egyre kevesebb ember vicsorog rád, vagy panaszkodik neked. Pont.

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.12.17. 19:06:24

éljen a szocializmus!!!
és még vegyünk fel hitelt!!!

különvélemény 2012.12.17. 19:31:42

Muhaha, HP, egy újabb gittegylet.
Már naponta alakulnak újak, ember legyen a talpán, aki követni tudja.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.17. 19:33:43

Diákok! Mondassátok le Orbán Viktort!
Ha én diák lennék, innentől nem a tandíjak mérsékléséért tüntetnék. Nem is a közpénzből finanszírozott helyek számának növeléséért tüntetnék. Nem is Hoffmann Rózsa távozásáért tüntetnék. Innentől fogva én bizony Orbán Viktor távozását követelném.
Figyelem!
Az, hogy Magyar Nemzet főszerkesztője vélhetően az Orbán-kormány megrendelésére személyes adatokat jelentetett meg az újság címlapján, azért, hogy az adatok tulajdonosait megfélemítse, megalázza, és elérje, hogy visszavonuljanak a közélettől, az nem vicc, hanem egy újabb hadüzenet a demokráciának.
*Amennyire a lentebbi képen kivehető, azt nem közlik olvasóikkal, hogy a szerintük “feltűnően hosszú ideig” diákoskodó vezetőitek alapképzésen, mesterképzésen, vagy doktori képzésen tanulnak. Azt sem írják, hagytak-e ki évet bármilyen okból, és azt sem, hogy amennyiben az adófizetők finanszírozzák a képzésüket, akkor a közpénzből finanszírozható 10 félév teljesítését követően mennyi tandíjat fizetnek.
Ugyanaz az Orbán Viktor rendelhette meg ezt a listát, aki ma délután diákokkal ült le tárgyalni. Nem, nem veletek, elégedetlen diákokkal, nem is a képviselőitekkel, hanem valaki másokkal. Erről pedig azt gondolom, hogy ezek a mások bizony előre kiválogatott statiszták voltak, ha voltak ugyan egyáltalán, és a tárgyalás híre nem kamu.
A közrádió híreiben minden esetre azt mondják, hogy Orbán Viktor diákokkal tárgyalt. Azt nem teszik hozzá – hiszen nem is lenne igaz – hogy veletek, a tüntető diákokkal, illetve képviselőitekkel tárgyalt. Arról viszont hallgat a közrádió, hogy ha nem veletek, akkor kinek a megbízásából és miféle diákokkal tárgyalt.
Egyel több ok arra, hogy innentől ti, utcára vonuló hallgatók ne a tandíjak mérsékléséért tüntessetek. Ne is Hoffmann Rózsa távozásáért tüntessetek.
Tüntető diákok! Orbán Viktor nemtelen eszközökkel, igaztalanul próbálta megszégyeníteni vezetőiteket!
Méltó módon adjatok a méltatlan támadásra választ! Igen, szervezkedjetek! Állítsátok magatok mellé szüleiteket, oktatóitokat, professzoraitokat! Állítsátok magatok mellé barátaitokat, ismerőseiteket! Állítsátok magatok mellé az egész országot! Már a nagyvilág is figyel rátok!
Mutassátok meg, hogy nem nektek, és nem a ti vezetőiteknek kell szégyenkezniük!
Mondassátok le Orbán Viktort!
*

ermi71 2012.12.17. 19:47:59

@Magyar diákok, ne bízzatok a sunyi orbáni dumákban: Kihez beszélsz bolsevik? Ők kint vannak a hidegben, te meg bent a meleg szobában írkálsz. Mi a faszért nem mész ki te is? Ezt a hőbörgést ott is elő tudnád adni.

Rwindx 2012.12.17. 20:08:47

Van néhány pont amivel egyet lehet érteni, de a többit mintha olyanok írták volna akik nem ezen a bolygón élnének, több pénzt követelnek. Kitől a kormánytól? Egy frászt, annál csak az a pénz van amit az adózóktól beszed, tehát azoktól. Magyarul az eddig is szarrá adóztattak további adóztatását "követelik".
Örök hála...

JosephSmith 2012.12.17. 20:09:28

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: Szia endike, az volt már, hogy a kurva anyád, kicsi köcsög?

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.12.17. 20:13:01

@JosephSmith: figyelj te szenny ember, csak saját magadat mocskolod így... egyre mocskosabb, szennyesebb szemét emberré válsz...

persze gondolom nem csak mint fika nick vagy egy mocskos ember hanem a való életben is...

de ne félj, a te fajtádé a jövő!

Dagiiron 2012.12.17. 20:48:18

@Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation: Jól van tedd azt, amit külföldön tanultál. Ja, hogy külföldön nem a legmagasabb adókulcsba esik az átlagjövedelem, mint anno a szociknál? Elmondom, a polgár attól polgár, hogy a sajátjából add, számára fontos dolgokra, s nem attól, hogy az állam a fizetésének több mint 50%-át elvonja, s ebből tartson fel egy hatalmas államot, s ennek eredményeként a lakosság 10%-a fizesse be az SZJA 90%-át!!! Gondolom simán tudsz mutatni olyan országokat, ahol hasonló a helyzet?

JosephSmith 2012.12.17. 20:51:45

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: Hát igen, remélem, bárhogy is nyaljátok az Orbán seggét, nem a ti fajtátoké lesz :) Tűnjetek a faszba a vezéretekkel együtt.

u.i. Bezzeg a diákhitelt meg vegyék fel, csak mert a vezéred mondja? Az nem hitel? Seggagy. Az imádott vezéred, Ő maga a szocializmus. a tandíjjal semmi baj nem lett volna, csak ez a a felcsúti Jabba lenépszavaztatta... te meg tapsoltál neki, hülyegyerek... Most akkor egye meg amit főzött.

Szumi 2012.12.17. 21:10:36

Primitív gondolatok szavakba öntve - és még ez is az adófizetők pénzéből - akik közé a megfogalmazok vagy nem tartoztak soha, vagy már nagyon szeretnének nem tartozni többé. Tessenek a követelések mellé forrásokat is megjelölni, amiből azok teljesülhetnének. Mondjuk aki kifogásolja a 16. életévig tartó tankötelezettséget és visszaemelné azt 18-ra, személyenként lőjön ki 10 db nátriumos lámpát Budapesten - azok üzemeltetési költsége talán fedezi a 18.- életévükben is az általános iskola 7. osztályát "taposó" jóképességűek idomítását.

zsombordeak 2012.12.17. 21:11:21

@dagiiron: "Halálra adóztatni azokat, akiket rendesen bejelent a munkáltatója, s az így beszedett pénzt kiosztani az önmegvalósítóknak, az államon élősködöknek."

En is a netto befizetoi oldalon allok (kb. egy fel falut tartok el az adommal), de ezeknek a koveteleseknek a 2/3-aval egyetertek. Ezek jo resze nem szuksegkeppen arrol szol, hogy tobb penzt kell adni valahova, hanem arrol is, hogy ami penz van, azt atlathatoan, ertelmesen kell elkolteni. En benne lennek abban, hogy az en adom emelkedjen 10%-kal, de cserebe az abbol elcsalt vagy ertelmetlen dolgokra koltott arany csokkenjen 50%-kal. Meg igy is jol jarnek!

Blogger Géza 2012.12.17. 21:16:42

@különvélemény: HP? Nekem arról a Hülye Picsa jut eszembe - lehet, nem is véletlen az egybeesés?

zsombordeak 2012.12.17. 21:19:03

@Dagiiron: Olvasom a tobbi hozzaszolasodat is. Teljesen igazad van, hogy nonszenz, hogy 10% tarja el az orszagot. De ilyen szempontbol az egykulcsos SzJA mar jo iranyba lepes volt (bar a MANYUP-penzek lenyulas, a MANYUP-megszuntetes (ami egy mas dolog) es a jarulekplafon eltorlese nem). De meg massziv netto befizetokent is szerintem Neked (nekunk) is az az erdekunk, hogy legyen vegiggondolt felsooktatas, normalis iskolak, hatekony egeszsegugyi ellatas, ha munkanelkuli lennel, kapjal normalis ellatast, ne eszkalalodjon a hajlektalan-problema, stb. Ezek egy reszet keves penzbol is meg lehetne csinalni, csak ahhoz munka es alazat kell, nem ideologiai duh es ostoba csokonynosseg. Nem vagyok nagyon optimista, hogy a kovetkezo ket evben a racio fele halad az orszag, de a baj nem ezekkel a kovetelesekkel van foleg, hanem azzal az ostoba felfogassal, ami elherdalta az orszag lehetosegeit az elmult ket evben.

zsombordeak 2012.12.17. 21:22:29

@Magyar diákok, ne bízzatok a sunyi orbáni dumákban: Egyetertek. A tandijat pedig be kene vezetni, csak elviselheto szinten kene tartani es tanulmanyi atlaghoz kene kotni. Annak tobb ertelme lenne, mint a finanszirozott helyek 80%-os csokkentesenek.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.17. 21:30:49

@zsombordeak: A tandíjrendszer egy vitaalapnak alkalmas verziója itt is olvasható: endresy.blogspot.hu/2012/12/diakok-es-diakok.html



Mindenki egy egységszámláról fizet (Neptun, EKTF is kezelni tud ilyet);
Ezt megfelelő tanulmányi eredmény esetén az állam tölti fel, az alatt a tanuló;
Az iskola csak innen veheti le a pénzt, tehát számára minden tanuló ügyfél, és mindenki számára szolgáltató. Ennek az előnye az lenne, hogy amennyiben az iskola színvonaltalan, akkor a diák nem tud teljesíteni, tehát saját zsebből kell fizetnie. Valóban kiverhetné a teljesítményt a tanárokból;
Az említett pénzfeltöltésnél lehetne érvényesíteni szociális szempontokat, ha szükséges és a céges támogatásokat, ha másutt ösztöndíjas a gyermek;

Azonban csak ez utóbbiak szigorúan egyidejű, vagy akár az önköltséges felsőoktatást megelőző bevezetés esetén lehet kompenzatív és nem a szegényebbeket az oktatásból kizáró, diszkriminatív és társadalomellenes."

reszeg tengeresz 2012.12.17. 21:37:24

1.) takarodjatok libsik!
2.) takarodjatok libsik!
3.) takarodjatok libsik!
4.) takarodjatok libsik!
5.) takarodjatok libsik!

Degeczi Laci (törölt) 2012.12.17. 21:43:40

Ez a humán platform meg honnan avászkodott elő? Mostanában fürtökben teremnek az ilyen másvallású, liberális, genderideológus, megélhetési rettegő, feminista, demokráciát féltő, szociálisan hihetetlenül érzékeny csillogó szemű, ártatlan fiatalokból álló emberjogvédő és magyargyűlölő csoportok.
Gondolom jut az ilyen újszülött szervezeteknek a Bajnainak küldött Sorostól, izraeliektől, amerikai titkosszolgálatoktól kapott pénzekből.

Degeczi Laci (törölt) 2012.12.17. 21:46:27

"az európai jóléti államokban szokásos garantált minimumjövedelem – bevezetését a munkanélküli és dolgozó szegények számára"

Na, ezt így hogy? Komolytalan. Pont most bontják le ezeket az értelmetlen jóléti luxuskiadásokat nyugaton, hogy a sok welfare junkie-tól megszabaduljon a társadalom.

just for fun 2012.12.17. 21:59:11

Nagyszerű, már nem is kell összeírni az ágazatokat akik ugyanabból a húsosfazékból élnek. Ja, csak már hús nincsen, így a kérdés az hogy a leghangosabbnak és a legagresszívabbnak ami jut azt kitől kell elvonni. Nagyszerű a szolidaritás. Tényleg.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 22:00:42

@Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation:

"én azt teszem, amit külföldön tanultam: minél jobban megy nekem, annál több pénzt és energiát fordítok egy általam kiválasztott társadalmilag hasznos ügyre. Ez a felelősségem."

Ez teljesen korrekt, és egészségedre. A "követelések" viszont közel sem erről szólnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 22:03:06

@Mária:

Plagizálnak a baloldali érzelmű emberek?! Nahát-nahát...

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 22:08:15

@GeoCracker:

"a szegényebbeket az oktatásból kizáró"

Erről Charles Murray második "törvénye" jut eszembe:

2. The Law of Unintended Rewards: Any social transfer increases the net value of being in the condition that prompted the transfer.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.17. 22:32:41

@Mária: Itt is :-)
propeller.hu/itthon/2573105-diakok-mondassatok-le-orban-viktort

@neoteny:
Máshonnan nézve, a képességek eloszlása haranggörbe. A társadalom felhalmozási képessége nem. Ha az egyes, anyagi szempontból eltérő rétegek ifjait nézzük,akkor a képességek még mindig haranggörbét írnak le.
Azonban minél kisebb a lehetséges anyagi ráfordítás, annál inkább torzítja ezt a születskor várható eloszlást a megvalósítható, készséggé váló képességek halmaza.
A gazdagabbakesetén a hülyék is bekerülnek az iskolába és talán még papírt is kapnak, de ez csak idomítás-szintű tudásfelhalmozást takar.
A szegényeknél a felső negyed sem feltétlenül tanul tovább.
Tehát a társadalom rengeteg innovaív elmét veszít,és rengeteg betanított bürokratát nyer.
Ez kedvezhet egy diktátornak, de nem kedvez az ország egészének.

okyo 2012.12.17. 22:35:18

@Szumi:
"Mondjuk aki kifogásolja a 16. életévig tartó tankötelezettséget és visszaemelné azt 18-ra, személyenként lőjön ki 10 db nátriumos lámpát Budapesten - azok üzemeltetési költsége talán fedezi a 18.- életévükben is az általános iskola 7. osztályát "taposó" jóképességűek idomítását. "

Hát zsenikém, akkor írd már le nekem, hogy mit kéne tenni a "jóképességűekkel", mert szerintem az iskola az egyetlen esély arra, hogy ne segélyen élő "parazitákat" termeljünk.
Persze, ha lehet ne próbáljunk nekik differenciálegyenleteket tanítani, de szvsz az is jobb mint hazazavarni őket, hogy akkor maradjanak hülyék.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 22:47:01

@GeoCracker:

"A szegényeknél a felső negyed sem feltétlenül tanul tovább."

Egyrészt létezik diákhitel; másrészt létezik tanulmányi eredmény alapú ösztöndíj (és kollégium stb.)

Ha a "szegénység" szubvencionált a társadalmi javak átcsoportosítása révén, érdemes "szegénynek" lenni.

ősbölény 2012.12.17. 22:50:06

És a nyugdíjas munkavállalókl jogfosztását senki nem kifogásolja? Vagy őket a lejgjobb lenne legéppuskázni?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 22:56:03

@okyo:

"szerintem az iskola az egyetlen esély arra, hogy ne segélyen élő "parazitákat" termeljünk"

Feltéve hogy az iskolába járó (már ha azt teszi) motivált arra hogy hasznosítsa az iskola által nyújtott lehetőséget.

"A lovat le lehet vinni a patakra de nem lehet rákényszeríteni hogy igyon."

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.17. 23:07:05

@neoteny: A diákhitel, de általában a hitel bizalmi kérdés. Amikor hitelt veszel fel, és tisztességgel játszol, akkro abban bízol, hogy vissza tudod fizetni.
Ha a várható diploma nem biztosít olyan szintű egzisztenciát, aminek a megtakarításaiból várható a visszafizetés, akkor a diákhitel nyilvánvalóan nem éri meg. Adni sem, de felvenni sem feltétlenül.
Ha a visszafizetés lelkiismeretileg motivált, de munkahely nincs, akkor az elvándorlást növelheti is a csökkentés helyett.
De mindenképpen feltéetelzi a fizetőképes munkahelyeket. Ez recessziós viszonyok között naivitás.
A szociális ösztöndíjnak meg akkor van értelme ha valóban kompenzatív. Ahhoz viszont a rendszeren kívül pénz is kell. A recesszió ennek sem kedvez.
Hatalmi szempontból tehát a szegények kiszorítása kedvezőbb lehet. Ha nincsenek ott, akkor az ösztöndíj fedezetén sem kell törpölni. Ergo, nem éri meg szegénynek lenni.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 23:09:10

@GeoCracker:

"Ha a várható diploma nem biztosít olyan szintű egzisztenciát, aminek a megtakarításaiból várható a visszafizetés, akkor a diákhitel nyilvánvalóan nem éri meg."

Ha ez a helyzet akkor nincs is értelme megszerezni azt a diplomát, attól függetlenül hogy ki finanszírozza.

komissarlajos 2012.12.17. 23:10:43

Én csak azt látom, hogy: orbánviktor mosolyog, szíjgyártóköcsög mosolyog, kövérköteleslaci röhög, lázárgázológyilok ordenáró módon vigyorog, stb... stb...

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.17. 23:11:05

@GeoCracker:

"Ergo, nem éri meg szegénynek lenni."

Valóban nem éri meg akkor amikor nem vezet társadalmi erőforrások átcsoportosításához.

Chubbby 2012.12.17. 23:26:07

Üdv Nektek!
Kezd visszatérni az életkedvem,ahogy egyre inkább látom,hogy lassan nem csak az elfásult birkák vagy a kisszerű érdekemberek kiábrándító logikája érvényesül:-)
Az látható szerintem,hogy másfél év múlva a sok fidesz-kollaboráns,akik most még Orbán Benito Iljics Chavez de Pinokkió Viktor zászlaját lengetik,majd idegesen kikérik maguknak,ha szóba kerül,hogy egy velejéig rothadt ancien regime szürke kis építőkövei voltak.
(Győzni fogtok,mert tiétek a jövő:-)

nu pagagyí 2012.12.17. 23:47:59

@Szumi: Rád például kár volt költeni.

nu pagagyí 2012.12.17. 23:52:05

@zsombordeak: Az egykulccsal nincs gond, de a családi kedvezménnyel már igen. Most egy háromgyerekes 600 ezer/hó jövedelmet kereső pont annyi adót fizet, mint egy minimálbéres háromgyerekes. Nulla forintot. Ehhez képest a gazdagabbnak nagyobb a pofája, hogy ő többől többet fizet. Sajnos nem fizet semmit, sőt a gyerekeire luxusjuttatást kap nála szegényebbek adójából.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.18. 01:11:14

@neoteny: Tévedsz. Ez a technokrata diktatúrák szolgatartási ideológiája. A tudást a társadalom és za egyén érdekében mindig érdemes megszerezni, mivel a társadalom egésze nyer azzal, ha az egyént az egyén számára leghatékonyabb ponton alkalmazza.
Egy álszent érvelés az, ha egy diktátor nem engedi az képességnek megfellő tudás megszerzésére, majd közli, hogy tulajdonképpen nem is éri meg. Ahogy az is egy álszent dolog, hogy miután szétbarmolja az egzisztenciális rendszert, közli, hogy azt a diplomát ugysem érte volna meg megszerezni.
Amúgy a történelem ezeket a rendszereket elsöpri. Mert a társadalomirányítási rendszer idiotaorientálttá, és kontraszelektálttá válik. Van ahol hatvan év kellett ehhez. Remélem Orbánt hamarabb elsöpri valami.

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.18. 01:14:25

@neoteny: ld.. fenntebb. csak öngyilkos társadalmak nem csoportosítanak át erőforrásokat ehhez. Nálunk most ez zajlik. De ez nem istentől való adottság, hanem idiota oktatáspolitikusok és gazdasági antitalentumok hulladéka.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.18. 01:18:43

@GeoCracker:

"A tudást a társadalom és za egyén érdekében mindig érdemes megszerezni, mivel a társadalom egésze nyer azzal, ha az egyént az egyén számára leghatékonyabb ponton alkalmazza. "

Ha a "leghatékonyabb ponton alkalmazza", akkor van is olyan jövedelme amiből ki tudja fizetni a diploma megszerzéséhez fölvett hitelt.

Vagy milyen más mértéke van annak hogy "leghatékonyabb ponton alkalmazza" mint a jövedelem amire képes szert tenni a megszerzett tudásával?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.18. 01:20:58

@GeoCracker:

"csak öngyilkos társadalmak nem csoportosítanak át erőforrásokat ehhez."

A szempont pontosan az hogy az átcsoportosítás teszi kifizetődővé a "szegénységben" maradást.

A Gyermekkor Vége 2012.12.18. 02:10:08

Pfff

A hozzászólásokat olvasva nem nagyon értem, hogy aki libsizik meg bolsevikozik annak nem tűnik fel, hogy ez platform a kibontakozó diktatúra ellen jött létre. Amit szerintem minden értelmes magyar embernek el kellene utasítania. Akkor is ha balos, ha jobbos és akkor is ha Jobbikos!

De lehet, hogy én értem félre és ők megakarják védeni a mostani kormány mindent átölelő hatalmát.

Hölgyeim, Uraim félre kellene tenni a mélyen rögzült ideológiákat és nem csak a saját és pajtásaink érdekeit nézni.

Szerintem

ezu 2012.12.18. 04:47:24

És ezt miből?

"szociális minimum – egy az európai jóléti államokban szokásos garantált minimumjövedelem – bevezetését a munkanélküli és dolgozó szegények számára!"

És, ha valaki fizet, akkor ne csodálkozzatok, ha nem ti mondhatjátok meg, mi legyen! Önszerveződés, és az állam már nem is tud beleugatni! Ha nem megy, ha az állami csecs kell, akkor bizony tűrni kell!

ezu 2012.12.18. 04:48:48

@A Gyermekkor Vége:

"Hölgyeim, Uraim félre kellene tenni a mélyen rögzült ideológiákat és nem csak a saját és pajtásaink érdekeit nézni."

És ez igaz kellene, hogy legyen, az un, baloldalra is! De mikor hatalmon vannak,...........

magyar ember teli szájjal 2012.12.18. 06:44:12

Na ismét egy balos formáció. Mintha a jelenlegi marxista kormány nem csinálna elég bajt. Követeljétek az ösztöndíjat rossz tanulóknak is.

avanivi/ 2012.12.18. 06:54:09

Hol a beigért egymillió munkahely ?
Stadionokra ,alapítványokra, hülye, hamis hirdetésekre , lejárató plakátokra, csókosoknak kreált jól fizető munkahelyekre, konzultácios baromság-levelekre ,és még lehet folytatni van pénz ?
A gazdaság felpörgetésére kellett volna minden erőt bevetni, ( nem Matolcsyval, hanem aki étr is hozzá)és nem a hatalom bebetonozására. Most már késő.

nland 2012.12.18. 08:14:59

Valahogy a 2006-2009-es hitelfelvételeknél,s eladósodásnál és az ezekből támogatott közszféra és oktatási fizetésemeléseknél, többletforrásoknál senki sem tüntetett...sőt a HP ezt emlegeti etalonként...

...és mindenki más fizesse meg ennek az árát...csak az oktatás és a művészet ne...

Minél több réteghez jut el a felhívás annál inkább csökken a támogatottsága, mert minden társadalmi rétegnek eszébe jut, hogy részben ezt tőlük veszik majd el...
....mert a hitelkamatokat törleszteni kell...és "öröm" látni, hogy a HP és az oktatás ebből nem szeretné kivenni a részét...

Pedig van egy jó módszer, hogy befolyásold a politikát...úgy hívják 4 évenként, hogy szavazás...

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 08:19:04

Teljes adóreformot!
Az élő munka adóztatásának teljes eltörlését követelem!

Továbbá önfenntartó államot,önfenntartó egészségügyet,önfenntartó iskolákat!
Slussz!

nland 2012.12.18. 08:21:33

Együtt 2014 -> HP -> ?!
...a "civileket toljuk elől" séma látszik...vajon mi a következő lépés ?!

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 08:25:59

@nu pagagyí: Azt is tedd hozzá,hogy 3-4-5 gyereket nem az egyedülálló takarítónő fog csinálni,hanem az a gazdagabb család,akik megengedhetik maguknak ezt a luxust!

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 08:33:10

@GeoCracker: Fedezetnek ott van a gazdag de ostoba kis köcsögök által befizetett rahedli összeg!Abból bőven jut a csóró ám de eszes diákok oktatására is!

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.18. 08:42:02

@Dr. Furia: Elvileg igen lehetne a válasz. Viszont az állami támogatás zárolása azonban azt jelenti, hogy a köcsögpénzt az egyetem fenntartására fogják átvezetni.
Egyébként nem vagyok tandíjellenes. Csak akkor mellé kell tenni egy olyan rendszert, ami működőképes lehetne. Példaként hoztam másutt:
endresy.blogspot.hu/2012/12/diakok-es-diakok.html
"Holott, mint azt korábban írtam, létezhet olyan feloldása a helyzetnek, ami kivédheti a populista támadásokat. Az alábbiak szerint: „
Mindenki egy egységszámláról fizet (Neptun, EKTF is kezelni tud ilyet);
Ezt megfelelő tanulmányi eredmény esetén az állam tölti fel, az alatt a tanuló;
Az iskola csak innen veheti le a pénzt, tehát számára minden tanuló ügyfél, és mindenki számára szolgáltató. Ennek az előnye az lenne, hogy amennyiben az iskola színvonaltalan, akkor a diák nem tud teljesíteni, tehát saját zsebből kell fizetnie. Valóban kiverhetné a teljesítményt a tanárokból;
Az említett pénzfeltöltésnél lehetne érvényesíteni szociális szempontokat, ha szükséges és a céges támogatásokat, ha másutt ösztöndíjas a gyermek;

Azonban csak ez utóbbiak szigorúan egyidejű, vagy akár az önköltséges felsőoktatást megelőző bevezetés esetén lehet kompenzatív és nem a szegényebbeket az oktatásból kizáró, diszkriminatív és társadalomellenes."
"
Azt hibának tartom, ha az álláspontok merevek, és mindenki csak a kompromisszumképtelenségét akarja demonstrálni.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 08:57:22

@GeoCracker: Nem tudom mennyibe kerül egy egyetem fenntartása,de biztos vagyok abban is,hogy töménytelen fölösleges raktárat és helyiséget fűtenek és semmit nem költenek az épületek energiacsökkentése érdekében,mindemellett rektorok fizetése gyakorlatilag annyi,mint a miniszterelnöké.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 09:02:26

Ha én bemennék egy ilyen egyetemre és szétnéznék,kb 1 max 2 hónap alatt az összes költségét 1/3-résszel tudnám csökkenteni azáltal,hogy ésszerűbben használnák ki az épületek tereit,kivágnám az összes külsős céget (bizt őrök+ takarítók)saját állományba venném az ott dolgozókat,így Jancsi takarító és biztonsági cégébe önött milliók azonnal megmaradnának,mindenhova ledes lámpákat tennék be és napelemeket,továbbá kiadnám bérbe az összes fölösleges helységet büféknek,papír írószer,könyvesbolt,táncterem stb dolognak.
Azonnal csökkennének a költségek kb egyharmad résszel,ebben 100% biztos vagyok!

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.18. 09:03:08

@Dr. Furia: Lózungokon kívül hallottál konkrét intézkedési tervekről? Az oktatáspolitika évtizedes megalapozásáról? Nem hatalmilag, mert az egyszerű, hanem szakmapolitikailag. Halottál szakmai konszolidációról? Mert én egyikről sem abban az operatív értelemben, ami hathat.
Jártam egyetemre, és ma is járok egyetemen. Olyan vízfejek vannak, amik rémesek. Nem Orbán miatt, hanem mert történelmileg így alakult ki.
Az előbb említett felsorolásban ott van: az egyetemnek egyfajta szolgálatot kellene tudni teljesíteni, s nem szívességként megélni a saját létüket.
A jelen felállás azonban nem ezen változtat, hanme a szívességgyakorlást áthelyezei a kormányra. Az úr adja, az úr elveszi. Ez össztársadalmilag baromság szerintem, amivel persze mindenkinek joga van nem egyet érteni.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 09:11:48

@GeoCracker: A begyöpösödött vízfejek adottak mindenhol.Én nem jártam egyetemre,sőt még egyetemet sem láttam belülről sem,de van elképzelésem.Majd egyszer ha szerencsém lesz,akkor talál bekerülök takarítónőnek valamelyikre és akkor megláthatom a véres magyar valóságot.
A "történelmileg így alakult vízfejeket" pedig nagyon gyorsan el kéne küldeni nyugdíjba,csak mert egyrészt ők már rugalmatlanok,annyira féltik az állásaikat hogy a fiatalabb generációt maximálisan kikezdik és ellehetetlenítik,(gondolom ez a tanárok közt is így van)besavanyodottak és nem fogékonyak a változásra.
Ugyan ez a helyzet az egészségügyben is mellesleg,ami a vízfejeket illeti.Rettentő sok merev,ostoba emberke ül igen kellemes pozícióban pusztán azért,mert már egy őskövületnek számít és mert még egy másik rendszerben került oda és valami oknál fogva megtapadt ott.De kikezdik az összes fiatalt.
Gondolom,hogy ezek az őskövület tanárok sem fogadnának be maguk közé egy rugalmas, a világra nyitott,fiatal pedagógust,akinek esetleg volnának új ötletei ami az oktatást illeti.

Mária 2012.12.18. 09:21:34

@neoteny:

Ez nem plagizálás, hanem reklám, aminek minden blogger örül :)

GeoCracker · http://endresy.blogspot.com/ 2012.12.18. 09:22:09

@Dr. Furia: Az egyetemi, illetve az egész akadémiai rendszer jelenleg kontraszelektált. Méghozzá nagyon. A fiatalítás során ezért jelenleg eléggé a szervilizmus a meghatározó. A fiamnak akkor ajánlottak egy lehetséges fél státuszt, amikor zsebében volt a rep.jegy egy közel éves külföldi ösztöndíjra.
Anno irgalmatlan sokat vacakoltam az iskolákkal. Végül nyertek. A külföldön megjelent publikációk sora ellenére sikerült megszöktetni a kutatásból. S ma olyanok tanszékvezetők, akiket anno egy nemzetközi konferencián körberöhögtek (szó szerint, ha udvariasan is).
Ahol ma tartunk egy hosszú folyamat végeredménye. Az amit ma Orbán tesz, az viszont egy géppuskasorozat az amúgy is mélyen merülő csónak fenekébe.
Nem azért, mintha fétisként kezelném a rektorokat, vagy azt hinném, hogy a HÖOK és rokonszervezeti csak szent sztahanovistákból állnak. Azonban az orbáni ötletek a szervilista vizfejet betonozná be elsősorban

Mária 2012.12.18. 09:25:47

@Dr. Furia:

A kormány jövőre 125 milliárdot költene a teljes felsőoktatásra.

Miközben van éves szinten 80 milliárd propagandára és agymosásra.

Miközben van 300 milliárd Simicska-Nyerges jóltartására.

*

Amit a magyar kormány a TELJES felsőoktatásra költ, az normális országban, például a németeknél EGYETLEN egyetem éves költségvetése.

A németeknél persze elképzelhetetlen lenne, hogy a kormány közpénzekből folytasson pártpropagandát, miközben leépíti és megsemmisíti a nemzet jövőjét jelentő felsőoktatást.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.18. 09:26:54

@Mária:

Ha a forrás megjelölésre kerül, akkor reklám.

Ha saját kútfőből származóként van feltüntetve, akkor plagizálás.

Miért láttad szükségét annak hogy felhívd a figyelmet arra hogy eredetileg tőled származik? ;)

Mária 2012.12.18. 09:30:02

@Dr. Furia:

"Én nem jártam egyetemre,sőt még egyetemet sem láttam belülről sem,de van elképzelésem."

*

Király :)

Gondolom, atomerőműben se jártál még, de azért vannak elképzeléseid, és bátran elvállalnád egy ilyen irányítását.

Műtőben se jártál, de azért bármikor elvállalnál egy szív-tüdő transzplantációt, vagy egy bonyolultabb neurológiai műtétet.

És feltételezem, hogy interkontinentális utasszálító pilótafülkéjében se jártál még...

A Holdon jártál már? Csak azért szólok, mert a jenkik megint embert akarnak küldeni a Holdra, és már a Mars-utazáson is agyalnak, lehet, hogy rád lenne szükségük a NASA-nál.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 09:30:48

@Mária: No de mindemellett az iskolák sem tesznek túl sokat azért (és ez vonatkozik a kórházakra is) hogy valamiből bevételt tudjanak generálni,ha másból nem,akkor a fölösleges helyiségeket adnák ki raktárnak,üzletnek stb-nek.
De semmi.
Csak ülnek a babérjaikon és várják hogy az állambái mennyi lóvét ad az idén és mehet a nyigás hogy kevés.

Mária 2012.12.18. 09:32:01

@neoteny:

Dehogy plagizálás, viccejjémá...

A szerzői jogi törvény szerint plagizálás az, amikor valaki a forrás nélküli idézettel anyagi haszonra, vagy egyéb előnyre tesz szert, például megszerez egy tudományos fokozatot, amire saját erejéből nem lett volna képes.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 09:32:23

@Mária: Nem olvastad el rendesen amit írtam.Nem irányításról volt szó,hanem költségcsökkentésről!
Spórolásban rohadt jó vagyok,rákényszerített az élet.)

Mária 2012.12.18. 09:35:41

@Dr. Furia:

"No de mindemellett az iskolák sem tesznek túl sokat azért (és ez vonatkozik a kórházakra is) hogy valamiből bevételt tudjanak generálni,ha másból nem,akkor a fölösleges helyiségeket adnák ki raktárnak,üzletnek stb-nek."

*

Az iskola KÖZintézmény, KÖZalkalmazottakkal.

Fenntartójuk az adófizető polgárok.

Sem a tanárok, sem az igazgatók feladatkörébe nem tartozik bele, hogy vállalkozói formában, vállalkozói fejjel, a kereskedelemre és szolgáltatásokra vonatkozó összes törvény ismeretében a közintézményben vállalkozói tevékenységet folytassanak.

Ember! Adófizetői EZERMILLIÁRDOK vándorolnak ebben az országban magánszámlákra, te meg azon rugózol, hogy miért nem adják bérbe a sufnit az iskolák?

Mária 2012.12.18. 09:36:50

Ja és hogy a poszthoz is:

HUMÁN PLATFORMOSOK, TILTAKOZÓ EGYETEMISTÁK ÉS KÖZÉPISKOLÁSOK!

NAGYON BÜSZKE VAGYOK RÁTOK :)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.18. 09:38:15

@Mária:

Nem válaszoltad meg a kérdést: miért tartottad szükségesnek azt hogy ezt írd:

"Hé, ez az én szövegem!

Kösz, hogy terjeszted, de megtennéd, hogy linkeled is?"

Mária 2012.12.18. 09:41:00

@Dr. Furia:

Én is rohadt jó vagyok spórolásban, éppen ezért tudom, hogy egy bizonyos mértékű forráshiány alatt megsemmisül az a gazdasági egység, aminek az irányítójaként az eszetlen spórolásba hajtod.

Tudod, alapvetően semmi baj nem lenne az ÉSSZERŰ mértékű takarékossággal, ha közben nem látná bárki, aki figyel, az eszetlenül, szemérmetlenül, az adófizetők szembeköpése mellett a magánszámlákra csorgatott százmilliárdokat.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 09:41:27

@Mária: Na ez a tipikus merev hozzáállás a dolgokhoz.

Az iskola KÖZintézmény, KÖZalkalmazottakkal.
Válasz erre;
És akkor mi van?!
Ez miért akadálya annak,hogy az épületeket ésszerűbben használják ki mint most?
De úgy is rákényszerülnek az iskolák arra,hogy kicsit kapitalistábban,üzletiesebben,rugalmasabban álljanak a dolgokhoz!
Az ezermilliárdokon meg kár rugóznod,azok így is úgy is elvándoroltak minden kormány alatt!

Mária 2012.12.18. 09:42:54

@neoteny:

Azért, mert ha már úgyis dolgozik vele valaki, hogy terjessze, amit valaki más megfogalmazott, akkor sokkal eredményesebb ez a terjesztői munkája, ha linket is ad, hogy akit érdekel, a forrásoldalon tovább olvashasson.

Mária 2012.12.18. 09:43:47

@Dr. Furia:

Lassan mondom: nem a pazarlással van a baj, hanem a szétlopott ezermilliárdokkal.

xenuka 2012.12.18. 09:45:35

Örülök, hogy mások is észrevették, ahogy ebből a spontán egyetemi tüntetésből kilóg a zsidó disznóláb...

A választási vesztes SZDSZ elkezdte, vezette taxissztrájkot és irányította az SZDSZ központból 1990-ben.

A fennálló társadalmi rend megdöntésére tett akkor is kísérletet a sok zsidó.

Most is ez van.

Mária 2012.12.18. 09:47:24

@xenuka:

És mi van a szétlopott ezermilliárdokkal?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.12.18. 09:48:35

@Mária:

Valóban, ha az a célja hogy terjessze azt "amit valaki más megfogalmazott". Ha nem ad linket, akkor nyilvánvalóan nem úgy kívánja terjeszteni mint "amit valaki más megfogalmazott", hanem mintha ő fogalmazta volna meg.

Ami a plagizáció lényege: más írását (szellemi munkájának eredményét) úgy közölni mintha a sajátja lenne.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 09:52:07

@Mária: És mi van a szétlopott ezermilliárdokkal?
Válasz erre;
Az a baj,hogy már megint olyan dologra koncentrálsz,amin már nem lehet segíteni.Ami történt megtörtént,a múlton csámcsogni energia pazarlás.Azon kéne agyalnod inkább,hogy a meglévő forráshiány miatt,hogyan tartható fent egy- egy adott rendszer.Hogyan tudnák az intézmények ezt túlélni még is?Ezen kattogj inkább és ne a múlton.
A hova lettek a milliárdok nem a te asztalod,azt majd megoldja a következő kormány ha akarja.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 10:00:16

@Mária:
És mi van a szétlopott ezermilliárdokkal?
Válasz erre;
A kérdés pont annyira banális egy ilyen helyzetben,mint ha egy nyolcas erősségű földrengés esetén, az összedőlni készülő épületből, nem a gyerekeket menekítené a pedagógus,hanem elkezdené feszegetni a kérdést,hogy mitől van ez a hülye nagy földrengés?

xenuka 2012.12.18. 10:02:42

Mit szeretnél, mi legyen?
Alapíts egyet vagy szavazz olyan már létező pártra, amelyik el fog számoltatni!
Ki tart vissza?

Mária 2012.12.18. 10:08:53

@Dr. Furia:

"Az a baj,hogy már megint olyan dologra koncentrálsz,amin már nem lehet segíteni.Ami történt megtörtént"

*

Hűtlen kezelés.

Büntetendő, és lehetne is büntetni.

Reméljük, 2014 után büntetni is fogják.

Mária 2012.12.18. 10:10:10

@Dr. Furia:

"Azon kéne agyalnod inkább,hogy a meglévő forráshiány miatt,hogyan tartható fent egy- egy adott rendszer."

*

Bocs, ha én inkább azon agyalok, hogy miképpen kerülhetnének vissza a rendeltetési helyükre azok az ezermilliárdok.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 10:10:49

@Mária: Amennyiben az a szakterületed,úgy áldásom rá.

Mária 2012.12.18. 10:12:23

@Dr. Furia:

"A kérdés pont annyira banális egy ilyen helyzetben,mint ha egy nyolcas erősségű földrengés esetén, az összedőlni készülő épületből, nem a gyerekeket menekítené a pedagógus,hanem elkezdené feszegetni a kérdést,hogy mitől van ez a hülye nagy földrengés?"

*

Gyenge hasonlat.

A helyzet pont olyan, mintha valami elmebeteg kretén szándékosan robbantotta volna rá a gyerekekre az iskolát, hogy elsőként jeleskedhessen a mentésben.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.12.18. 16:26:43

@imperial: Tipikus konzervatív Fideszes tempó, az azokba való belerúgás, akik nem okvetlenül tehetnek azért mert olyan helyzetben vannak amilyenben. Kívánom neked, hogy élj Borsod külsőn, esetleg Baranya elmaradottabb részén és éld meg az ott élők reménytelen szegénységét.
Utána jöhetsz vissza hülyeségeket pofázni.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.12.18. 16:29:32

@xenuka: Ha nincs más érved, akkor lehet zsidózni. Ugyan nézd már meg hány zsidó dzármazású magyar, amerikai, stb. Nóbel díjas van. Biztos azért, mert nem tanultak.

2012.12.18. 21:51:01

@Dr. Furia:

Tehát a gyerekgyáros putris cigányok valójában gazdagok és merő luxusból fossák magukból a bűnöző utánpótlást. Csak tudnám, hogy akkor a ballibsik miért akarják tömni őket segéllyel. A dolgozó magyarok pénzéből.

komplikato 2012.12.19. 23:01:40

@xenuka: Akkor kellett volna az első hazug, mocsok kormányt az elszabott privatizációjával együtt elküldeni a jó fenébe ... és akkor sok mocsok megélhetési politikus és párt nem hazudozhatott meg lophatott volna utána következmények nélkül.

komplikato 2012.12.19. 23:04:03

Amúgy elég érdekes a sok szocipata aki ide kommentál, gyerekek ezt HUMÁN platformnak hívják, nem tetszik nem kell olvasgatni át lehet fáradni az anti-humán oldalra.

Aki meg megint a pénz témával jön, amivel nyilván értelmes emberek is egyetértenek, az miért olyan szelektív, hogy pl. elmúlt évben marhaságokra elszúrt 100 milliárdokért nem háborog? Az nem szégyen, hogy annyian állnak sorba ingyen kajáért a krisnásoknál, mint a "szép emlékű" 30-as években?
süti beállítások módosítása